torsdag 10 maj 2012

Nya saker på gång!



Idag kom det äntligen! Paketet! 

Med allt glas som varit på bränning i Orsa. =)  

Änglar till trädgårdsmobiler

Hjärtan till halsband

Hängen till trädgårdsmobiler


Det är lika spännande varje gång att se hur det gick! Om glaset brände ut som det var tänkt, om grejorna höll och hur färgerna blev. Det mesta höll... gjorde att försök med tumlade små stenar som jag limmat fast på ett hjärta, men hjärtat sprack. Så då vet jag att det inte funkar! Ville försöka få en liten grop i glaset så jag kunde limma dit stenen efteråt, nu får jag limma dem utan grop helt enkelt.

Så nu är det dax att börja skapa! Halsband, Lyckohjärtan och mobiler att hänga i trädgården ska det bli den här gången. Saker som jag ska sälja på Hälsomässan i Smedjebacken den 19-20 maj. Jag har tagit fram renhornen och drivveden, pärlor, tråd och allt det andra som jag vill använda mig av. Glaset är nu slipat så inga vassa kanter finns kvar. Så då är det väl bara att börja då! Men ... var tusan är inspirationen??

Som vanligt så måste allt inte bara smälta i ugnen, utan även i mig... Smälta in allt, ta in varje litet hjärta och varje litet hänge och göra dem till en del av mig. SEN börjar jag se hur det hänger ihop. Sen vet jag vad varje liten del vill. Så det får ta sin tid. Det får smälta in. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar